Selasa, 29 September 2015

PROMOSI ARABIC GUM HARGA PALING MURAH DI MALAYSIA

Menjual Arabic Gum clean gred paling murah di Kota Bharu Kelantan RM110 satu kg. Harga sehingga stok masih ada. Hubungi 0139232002




GUM ARAB
1 Kg Rm110
sehingga stok masih ada.
0139232002

Gum Arabic ada 2 jenis, Acacia Senegal dan Acacia Seyal. Di antara dapatan kajian yang dibuat adalah:-
1. The US Food and Drug Administration (FDA) menyatakan GumArabic (GA) adalah satu sumber serat yang paling selamat dalam makanan.
2. Jawatankuasa Bersama Pakar Food and Agriculture Organization (FAO) & World Health Organization (WHO) menyatakan Gum Arabic sebagai bahan tambahan makanan yang amat selamat.
3. Orang-orang Sudan telah lama makan Gum Arabic tanpa sukatan dan tidak mengalami kesan sampingan yang buruk kepada kesihatan mereka.
4. Gum Arabic tidak dicerna dalam usus tetapi diperam di dalam kolon dan apendiks, ini menghasilkan asid lemak rantaian pendek (short-chain fatty acids), yang membawa kepada pelbagai kebaikan kepada kesihatan, terutama sebagai prebiotik. Prebiotik membekalkan makanan kepada bakteria baik prebiotik, bakteria baik yang bertanggung jawab dalam membebaskan sisa najis, toksin dan lemak berlebihan dari badan. Prebiotik juga mengukuhkan sistem imuniti dan memerangi bakteria berbahaya. Mereka hidup di dalam kolon dan appendik, ia juga sedikit sebanyak beperanan mengurangkan kolestrol dalam darah, sebarang antiagen yang melawan pertumbuhan kanser dalam tisu hidup, anti oksidan dan pendiding kepada keracunan hati dan jantung.
5. Gum Arabic juga mengurangkan beban kepada buah pinggang dan memberi kesan penyembuhan kepada pesakit buah pinggang yang kronik.
6. Gum Arabic juga dapat membantu merawat cirit birit ringan.
7. Kajian oleh Glover et al. , (2009) mencadangkan Gum Arabic jugad apat membantu dalam merawat penyakit jantung.
8. Gum Arabic juga dapat merawat penyakit-penyakit berkaitan saluran gastro usus. Saluran gastro usus adalah kawasan esofagus, perut, usus kecil, kolon, rektum, dan dubur.
9. Gum Arabic juga dapat merawat masalah buasir.
10. Kajian menunjukkan pengambilan Gum Arabic selama 30 hari sebanyak 25 gram hingga 30 gram dapat mengurang paras kolestrol dalam darah.
11. Kajian juga menunjukkan pengambilan yang banyak dapat mengurangkan lemak bagi manusia dan haiwan.
12. Dr. Isam Siddiq, seorang pakar dalam Gum Arab dan kegunaannya dari Sudan, berkata Gum Arabic adalah bahan prebiotik dan merupakan makanan tambahan yang amat penting untuk menyediakan badan dengan tenaga dan membantu meningkatkan prestasi usus.
13. Prof Omaima Mohi-Eddin Sabir, seorang pakar pediatrik, berkata, penyelidikan perubatan dijalankan ke atas Gum Arabic telah membuktikan bahawa ia berkesan dalam rawatan pelbagai penyakit seperti penyakit usus.

Antara kajian yang dijalankan menunjukkan kebaikan Gum Arabic :

1. Kesan penurunan tekanan darah pada pesakit  darah tinggi.

2. Mengurangkan penghasilan radical oksigen bebas (free oxygen radical).

3. Meningkatkan paras butyrate dalam serum darah.

4. Memperbaiki tindakbalas sistem imun tubuh melalui rangsangan kepada sel dendritic didalam lumen usus dan penghasilan cytokine.

5. Membantu serapan mineral seperti zink, sodium dan calcium.

6. Menghalang pertumbuhan sel kanser usus dan keradangan (inflammation) usus melalui modifikasi angiogenetic factors .

7. Mengurangkan paras urea dan menambah nitrogen dalam najis kepada pesakit rosak buah pinggang.

8. Kesan penyembuhan kepada pesakit buah pinggang teruk (chronic and end stage kidney disease).

Kajian klinikal keatas pesakit paediatrik end stage renal failure menunjukkan pesakit dapat mengurangkan kekerapan dialisis dan menjalani kehidupan lebih baik (Paediatric Nephrology 2004).

Kajian keatas haiwan menunjukkan penambahan creatinine cleareancedan perubahan electrolyte excreation yang mempunyai kesan baik (favourable) ke atas masalah buah pinggang (renal insufficiency) (Tubingen Univer. Germany).

Satu kajian (Cardiff University) keatas pesakit pesakit buah pinggang dan kencing manis yang diberi 25gm Gum Arabic selama 8-12 minggu mendapati ada kesan penurunan dalam tekanan darah.

Kajian lain di University yang sama kepada pengidap kencing manis menunjukkan improvement dalam tekanan darah yang seterusnya memberi kesan yang positif ke atas penyakit buah pinggang (progression of renal dis.).

Kajian lain pula (Hyderabad India) mendapati penggunaan 20gm Gum Arabic pengurangan paras gula dalam darah.

Gum Arabic melegakan radang membran mukus dan digunakan terutamanya dalam ubatan untuk batuk dan masalah gastrousus. Gum Arabic mengurangkan keradangan (inflammation) dalam saluran pernafasan, saluran gastrousus dan sistem urinary dan baik untuk batuk, selsema, sakit mata, cirit birit.

TAHUKAH ANDA GUM ARABIC ADALAH MAKANAN YANG BAIK INSYAALLAH BAGI :
1. Sakit Buah Pinggang (sudah menjalani dialisis atau belum menjalani dialisis)
2. Sakit bengkak buah pinggang
3. Kencing kotor
4. Buasir
5. Cirit-birit
6. Kolestrol tinggi
7. Sembelit
8. Diabetes
9. Gout
10. Kuruskan badan kerana ia tinggi kandungan fiber
11. Batu karang
12. Lumpuh atau stroke
13. Kanser prostat
14. Menguatkan Antibodi melawan pelbagai penyakit
15. Tekanan darah tinggi.
16. Dll penyakit berkaitan dan berpunca dari usus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan